Artikelen

marketing-analytics-databronnen
Marketing Analytics

Marketing Analytics – Zo ontwikkel je de juiste databronnen.

Deze post van de serie Marketing Analytics gaat over databronnen. Waarschijnlijk bezit jouw business een schat aan (potentiële) data. Zet je deze data om tot de juiste inzichten, dan kan je mooie resultaten behalen. Denk bijvoorbeeld aan een groot concurrentievoordeel of een kostenbesparing.

Maar met welke databronnen moet je beginnen? Of op welke vlakken kan je jouw databronnen verder ontwikkelen? In deze post geef ik je een framework en wat handige voorbeelden!

Lees verder »
Power BI cursus Dashboard
Business Intelligence

Wat is Power BI en hoe maak ik dashboards?

Zet met Power BI in een handomdraai abstracte data om tot prachtige interactieve grafieken. Aan de hand van deze visualisaties kunnen er makkelijker inzichten gehaald worden uit data. Power BI stelt je dus in staat om data gedreven te werken.

Lees verder »
Taal analyse door een computer
NLP

Wat is Natural Language Processing (NLP)?

Wat is Natural Language Processing (NLP)? 19 mei, 2021 Rick Vink – Expert in Machine Learning & Deep Learning “Natural Language Processing (NLP) is het vakgebied binnen Kunstmatige Intelligentie (AI) dat zich bezighoudt met het analyseren van menselijke taal en de communicatie tussen mens en computer. Dit zijn vaak complexe vraagstukken waar een combinatie van

Lees verder »
Scroll to Top