Natural Language Processing (NLP) Consultancy
Benut de kracht van tekstdata binnen uw organisatie.
In veel processen binnen uw organisatie speelt tekstdata een belangrijke rol. Denk bijvoorbeeld aan klantcontact data, documenten of website data. Hier zit veel informatie die gebruikt kan worden om processen te voorspellen en/of versnellen. Maar hoe komt u erachter wat de potentie is van de tekstdata in uw organisatie? Met onze Natural Language Processing (NLP) consultancy helpen we u graag op weg deze potentie te benutten.
Question Answering
Er zijn veel interne en externe vragen waar organisaties mee te maken hebben. Denk bijvoorbeeld aan vragen die eerder zijn gesteld door klanten en beantwoord zijn door uw klantenservice afdeling. Het kost vaak veel tijd om deze vragen te beantwoorden. Houdt uw organisatie vragen en antwoorden bij in een database? Dan kunnen wij u helpen met onze Question Answering technieken. Deze Natural Language Processing (NLP) techniek maakt het mogelijk nieuwe vragen te beantwoorden door te kijken naar de gelijkenis met eerder gestelde vragen.
Social Media Data Analyse
Het is belangrijk om de mening van klanten over uw diensten en/of producten bij te houden. Veel van deze uitingen zijn te vinden op social media platformen. Onze NLP tool stelt u in staat social media analyses automatisch uit te voeren. Social media berichten kunnen automatisch geanalyseerd en beoordeeld worden op sentiment om zo de mening van de klant te volgen.
Customer Service NLP
Het verwerken van communicatie vanuit uw klanten kost veel tijd. Alleen al het classificeren van berichten en deze naar de juiste persoon of afdeling krijgen is een tijdrovend proces. Onze NLP tools helpen uw organisatie met het labelen van deze berichten, zodat deze sneller verwerkt kunnen worden.
Vrijblijvend Adviesgesprek?
Onze Natural Language Processing Technieken
Wanneer men communiceert, verbaal of schriftelijk, bevat de boodschap enorm veel informatie. Het onderwerp, de toon die met de boodschap komt, de specifieke selectie van woorden; alles voegt informatie toe die wij als mensen kunnen interpreteren. Data dat voortkomt uit gesprekken en berichtgevingen -online of offline- is een vorm van ongestructureerde data. Deze vorm van data past niet in de traditionele manier waarop computers data analyseren. Desalniettemin is door het toepassen van Machine Learning structuur en zelfs betekenis te achterhalen uit menselijke communicatie. Zelfs zeer subtiele spraakfiguren als ironie zijn te detecteren. Hiermee is het bijvoorbeeld mogelijk geworden om algoritmes een sentiment analyse uit te laten voeren.
Python en JavaScript
De meest gebruikte en toegankelijke taal voor NLP is Python. Python is zeer goed voor data analyse, data verwerking, Research and Development en API servers.
Om Natural Language Processing modellen op de frontend van de website te draaien moet je Deep Learning in Javascript kunnen gebruiken. Javascript is namelijk dé taal als het gaat om acties uitvoeren op een website.

Embeddings en Word2Vec
Een woord op zich betekent niet zo veel voor een computer. Er zal dus een vertaalslag moet worden gedaan van menselijke taal naar een taal die de computer kan begrijpen. Dit wordt in de meeste gevallen gedaan door woorden, woorddelen en/of symbolen te vertalen naar vectoren.

BERT model en andere Transformer modellen

Wil jij zelf NLP technieken leren begrijpen en toepassen?
“Deze 1-daagse cursus is ideaal om wegwijs te geraken met NLP.”
Vincent Janssen – AI/System Engineer bij Verhaert