Over ons
Door expertise en een focus op persoonlijke aandacht is School of Data Science uitgegroeid tot de beste opleider op het gebied van Data Science. Hieronder zijn een aantal cijfers over ons te lezen.
- Honderden cursisten les gegeven en bedrijven begeleid in data science gerelateerde cursussen.
- Gemiddelde waardering van 9,8 op Springest.
- Organisator van AI Learning Communities via Meetup met 1000+ leden in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.
- 1500+ actieve volgers op LinkedIn die mee doen met data science challenges of leren over de nieuwste ontwikkelingen via onze posts en webinars.
Onze missie
Onze kernwaarden
Aandacht
Onze meest belangrijke kernwaarde is aandacht. Het is een waarde die we dagelijks in al onze handelingen meenemen. Aandacht voor alle facetten die in het hier en nu relevant zijn. Aandacht voor de economie die iedere dag, vaak subtiel, maar soms drastisch, nieuwe dingen van ons vraagt. Aandacht voor ons team en al hun behoeftes. Aandacht voor jou, voor al jouw uitdagingen en iedere specifieke leerbehoefte.
Balans
In het leven zijn er limieten, opgelegd door tijd en ruimte. Hierdoor moeten er continu keuzes gemaakt worden. Bij het maken van die keuzes staat de kernwaarde balans centraal. Balans in theorie en praktijk tijdens het leren. Balans tussen onderzoek en implementatie tijdens een consultancy opdracht. Balans in werk en vrije tijd gedurende ons dagelijks leven.
Communicatie
Hoe goed we een bepaald probleem ook zouden begrijpen, het zou van geen enkele waarde zijn wanneer we onze kennis niet zouden kunnen communiceren. Goede communicatie is daarom voor ons ontzettend belangrijk. Onze communicatie is hierin volledig afhankelijk van onze gesprekspartner. We proberen ons te verplaatsen in jouw denkwijze en leggen onze oplossingen in jouw woorden uit.
Deskundigheid
Deskundigheid betekent voor ons dat wanneer je van ons les of advies krijgt, dat je dat krijgt met de hoogste mate van expertise. De beste blijven vergt tevens continue verbetering. Een ‘learning-mindset’ staat daarom centraal in ons team. Continue feedback houdt ons scherp. Feedback van jou naar ons, maar iedere dag ook onderling in het team. Iedere dag iets scherper.
Bedrijven
Hieronder is een selectie te zien van de grootste bedrijven van Nederland wiens medewerkers wij mochten opleiden. Weten wat we voor jullie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Partners
School of Data Science gelooft in duurzame relaties. Samen sterker, samen innoveren, samen groeien.
Kennispartners
Certificeringspartners
Opleidingspartner
Cursuspartners
Team
ir. Rick Vink
Docent Machine Learning, Data Science, IoT, Game Development, NLP, ChatGPT en Deep Learning
Rick Vink is een zeer ervaren trainer in Data Science, Machine Learning, IoT, Game Development, ChatGPT en een expert op het gebied van Natural Language Processing (NLP) en Language Models (LLM’s).
Rick Vink: “Techniek en wetenschap vind ik geweldig! Ik wil graag mijn kennis zo groot mogelijk maken over verschillende onderwerpen binnen techniek en wetenschap. Het delen van kennis is vind ik heel fijn. Omdat ik hierdoor extra gedreven ben om technieken zo goed te begrijpen, zodat ik ze ook helder en begrijpbaar kan delen met anderen. Het meeste van mijn tijd gaat dan ook zitten in hoe ik bepaalde concepten zo goed mogelijk kan visualiseren, waardoor ik het tijdens de cursussen effectief kan overbrengen.”
ir. Masoed Shakori
Docent Power BI, Power BI Gevorderd, Excel en Azure Machine Learning
Mijn doel is om al mijn cursisten het gevoel te geven dat ze veel hebben geleerd, een leuke tijd hebben gehad en ook zelf na de cursus aan de slag kunnen!
Ik heb een technisch achtergrond met een Bachelor Technische Natuurkunde en een Master Sustainable Energy Technology aan de TU Delft. Ik heb als ingenieur gewerkt in de zonne-energie sector en daarin veel ervaring opgedaan met o.a. project management, data en programmeren.
Verder is het mijn doel is om samenwerkingen te ontwikkelen met partners en klanten. Zodat we de kennis van School of Data Science zo breed mogelijk kunnen inzetten in de maatschappij.
Ik gebruik mijn vermogen om goed te luisteren en te analyseren om de juiste vragen te stellen, zodat alle puzzelstukjes van een uitdaging belicht worden. Samen met mensen tot oplossingen komen en anderen inzichten geven, geeft mij energie!
School of Data Science bedenkt samen met mensen, bedrijven en organisaties innoverende oplossingen. Dit varieert van mensen opleiden, tot het klimaatprobleem aanpakken. Zo kan ik mijn steentje bijdragen aan alle lagen van de maatschappij.
Koos Bossers (MSc.)
Docent Excel
Zefanja van Bakel
Docent Power BI, Azure Fundamentals, Microsoft 365
Zefanja is een resultaatgerichte motivator die, na jarenlang werkzaam te zijn geweest als adviseur in de financiële dienstverlening, zich nu richt op de verdieping in Data & AI. Haar scherpe analyses komen voort uit haar talent voor echt luisteren naar de klant en de drive om tot de door allen gewenste oplossing te komen.
Weten waar je het over hebt, flexibiliteit zonder de protocollen te negeren en werkelijke interesse en betrokkenheid helpen haar om de gewenste resultaten te bereiken. Natuurlijk staat de klant daarbij voorop, het commerciële belang van de werkgever komt daar direct achteraan.
Immers, zo denkt zij, een tevreden klant is een vaste klant en daarmee is de waarde van de relatie onderstreept. Zefanja stopt niet voordat de uitdaging is uitgewerkt en is ook eerlijk wanneer het onmogelijke wordt gevraagd. Een realist met het vermogen zich in anderen te verplaatsen.
Anna Koeman (MSc.)
Docent Power BI
Ik ben een een enthousiaste Power BI-ontwikkelaar en trainer, zowel in loondienst als als zzp’er. Mijn development werkzaamheden draaien om het creëren van hoogwaardige en gebruiksvriendelijke dashboards die nauw aansluiten bij de wensen van mijn klanten. Ik vind het belangrijk om bij het ontwerpen goed door te vragen. Door dit proces van analyse en doordachte vragen iteratief te doorlopen, kan ik dashboards ontwikkelen die aansluiten bij de verwachtingen.
Mijn aanpak omvat ook het waarborgen van intuïtieve interfaces, zodat gebruikers moeiteloos waardevolle inzichten kunnen verkrijgen uit de beschikbare data. Daarnaast is het essentieel voor mij om de huisstijl van mijn klanten te integreren in elk dashboard. Ik zorg ervoor dat zowel de data als het ontwerp herkenbaar zijn en volledig in lijn liggen met het merk van mijn opdrachtgevers.
Naast mijn development werkzaamheden geniet ik ervan om mijn kennis te delen als Power BI trainer, waarbij ik mijn enthousiasme en ervaring overbreng naar mijn cursisten om hen te helpen succesvolle projecten te realiseren.
dr. ir. Saeed Katiraei
Docent Python en Data Science
Farisch Hanoeman
Directeur School of Data Science
Neriman Kocaman (MSc.)
Docent SQL
Neriman Kocaman is een zeer ervaren professional op het gebied van testen, verificatie en validatie (V&V), systeemengineering en procesverbetering. Met een indrukwekkende staat van dienst en een diverse reeks van rollen en verantwoordelijkheden, heeft ze gedurende haar carrière consistent bijgedragen aan het verbeteren van de kwaliteit en betrouwbaarheid van systemen en processen.
Haar professionele reis begon met een MSc / Drs-diploma in Wiskunde aan de Universiteit Leiden. Sindsdien heeft Neriman een indrukwekkende reeks functies en verantwoordelijkheden bekleed binnen verschillende organisaties.
drs. Isabel van der Lijke (MSc.)
Talent Manager
Door het volgen van de studies Arbeids- en Organisatiepsychologie en Psychology of Digital Media
kwamen mijn twee interesses samen. Media is overal om ons heen wat veel kansen kan bieden, maar
ook valkuilen. Media heeft echter ook vaak een slechte naam gekregen: social media zou inherent
slecht voor je zijn, je mobiele telefoon alleen maar afleidend. Maar zoals elke tool is het maar net
hoe je het gebruikt! Daarnaast werken we een groot deel van ons leven, wat ons veel kansen kan
bieden tot zelfontwikkeling. Het is echter belangrijk om te doorgronden wat jou als persoon energie
geeft; een prettig team, meer (of minder) verantwoordelijkheid, meer skills ontwikkelen, etc. Deze
nuances die op de persoon zijn gericht vind ik enorm interessant en onderzoek ik graag tot in de
details. Ik vind het ook enorm interessant om deze bevindingen te delen op een begrijpelijke manier;
passend bij de doelgroep.
Tina Ehrami (MSc.)
Docent Storytelling with Data
Ik ben een gedreven menselijke leider op het gebied van organisatieverandering en leren en ontwikkeling. Mensen zijn onze grootste troef! En daarom geloof ik in het stellen van het juiste voorbeeld als het gaat om het mogelijk maken van het welzijn en de vitaliteit van medewerkers. Ik beschouw mezelf als een mindful leider. Dus als het gaat om het gedaan krijgen van ingewikkelde zaken, investeer ik in solide stakeholder management, inclusief ontwerp en beïnvloeding zonder controle. Altijd met als doel mijn inspanningen af te stemmen op bedrijfsdoelen en strategie.
Mijn energie en motivatie komen voort uit nieuwsgierigheid en creativiteit, die tot bloei komen in een cultuur die gedreven wordt door doelstellingen en openheid.
Carlos Thomas
Docent Excel
Als trainer wil ik mijn cursisten altijd voorzien van de juiste kennis om hun werk met Excel zo efficiënt mogelijk te verrichten. Daarnaast is het voor mij van belang dat de cursisten na de les, met een goed gevoel naar huis gaan en zich meer thuis voelen met de Excel omgeving.
Ik blink uit in het opbouwen van positieve relaties en het leveren van uitzonderlijke resultaten. Met mijn ondernemende karakter en sterke communicatievaardigheden ben ik in staat me snel aan te passen. Ik ben toegewijd aan voortdurend leren en groeien, en altijd enthousiast om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Eva van Rooijen (MSc.)
Docent Storytelling with Data
Diego Gomez (MA)
Docent Storytelling with Data
Mijn interdisciplinaire interesses hebben me altijd buiten de traditionele beperkingen van de geesteswetenschappen gehouden. Hierdoor kon ik inspiratie vinden in nieuwe passies die op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben. Ik heb een theoretische MA-graad in filosofie van de Erasmus Universiteit, met een focus op ethische, sociale en politieke kwesties. Mijn focus ligt op de kruising tussen de geesteswetenschappen en de computationele wetenschappen.
Ik ben ervan overtuigd dat ondanks de ongelooflijke technologische vooruitgang die we momenteel meemaken, de menselijke behoefte achter de programmering/het ontwerp is nog steeds een fundamenteel aspect is. Zeker nu vele basisfuncties van onze samenleving worden geautomatiseerd. Dit komt omdat computerprogramma’s, altijd slechts een hulpmiddel zullen blijven. De realiteit is dat we snel aan het evolueren zijn naar een relatief onbekende toekomst, boordevol technologisch potentieel.
Mijn reis, zowel binnen de academische wereld als in de wereld van de informatica, ongetwijfeld een niet-traditionele. In beide werelden was het een reis van het cultiveren van zelfredzaamheid. Dit is de reden geworden voor mijn voortdurende betrokkenheid in verschillende rollen. Van mentorschap, bijlesprogramma’s en onderwijs. Op deze manier put ik veel uit een Freireaanse pedagogiek, gericht op de empowerment van studenten.
In het geven van onderwijs vind ik het belangrijk om continu een balans te vinden tussen het bouwen aan vaardigheden en tegelijkertijd het dialoog blijven aangaan met mijn studenten. Deze aanpak heeft ertoe geleid dat ik begrijp hoe belangrijk het is een eerlijke, in samenwerking gecreëerde educatieve omgeving te creëren. Binnen deze omgeving staat niet alleen het verwerven van vaardigheden centraal, maar ook de ontwikkeling van het leerproces zelf.
Na het afronden van mijn master aan de Erasmus Universiteit, stelt mijn werk als cursusontwikkelaar mij in staat om nieuwe manieren te onderzoeken om filosofie toe te passen op een veranderende wereld gedreven door technologische innovatie. Enkele van mijn kerninteresses zijn het vertellen van verhalen met data (Storytelling with Data), ethiek in AI, kwalitatieve data analysemethoden en het voeren van gesprekken over de democratisering van technologie door middel van eerlijke toegang verkrijgen tot educatie (en op welke manieren dit kan worden bereikt).
Martijn Jansen (MSc)
Docent Data Science