Over School of Data Science

Wij trainen mensen voor de data-gedreven toekomst

De 4e industriële revolutie, gedreven door AI en data, verandert de arbeidsmarkt drastisch. Veel beroepen zullen door automatisering en AI veranderen, waardoor investeren in nieuwe vaardigheden essentieel is voor een inclusieve economie. Bij School of Data Science trainen we mensen om succesvol te opereren in deze data-gedreven wereld via cursussen, workshops en consultancy.
Datageletterdheid training
+ 3000

Professionals opgeleid.

~ 9,8

Op basis van >450 ervaringen.

>500

Organisaties voorzien van opleidingen.

Missie

De 4e industriële revolutie is in volle gang. Een revolutie waarin één van de hoofdrollen is weggelegd voor robots en artificiële intelligentie (AI) met data als primaire grondstof. Een abrupt veranderende arbeidsmarkt is één van de effecten die deze revolutie met zich meebrengt. Veel beroepen zoals we die nu kennen zullen niet langer nodig zijn, omdat ze deels of in zijn geheel geautomatiseerd worden. Investeren in nieuwe vaardigheden is daarom belangrijker dan ooit. Niet alleen om de beroepen van de nieuwe economie te kunnen vervullen, maar ook om een gelijkwaardige en inclusieve economie te creëren. Bij School of Data Science trainen we mensen om hun rol te kunnen innemen in de data gedreven wereld. Van het begrijpen, interpreteren en presenteren van datasets tot aan het creëren van complexe voorspelmodellen. Dit doen we in de vorm van cursussen, workshops en consultancy.

MVO

SDG Quality Education by School of Data Science
SDG Innovation by School of Data Science
SDG Reduced Inequalities by School of Data Science

Bij School of Data Science zetten we ons actief in voor een rechtvaardige en inclusieve samenleving, volledig in lijn met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s). We geloven dat technologie en data belangrijke elementen zijn voor het bouwen van een betere toekomst, en dat de toegang tot en kansen binnen deze domeinen democratisch en eerlijk verdeeld moeten worden, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om de vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om hierin te floreren. Onze aanpak draagt specifiek bij aan SDG 4: Kwaliteitsonderwijs, SDG 9: Industrie, Innovatie en Infrastructuur, en SDG 10: Ongelijkheid verminderen.

Onze bijdrage aan SDG 4: Kwaliteitsonderwijs
Wij zijn ervan overtuigd dat onderwijs een krachtig middel is om kansen te creëren en ongelijkheid te verminderen. Daarom maken we onze cursussen toegankelijk voor iedereen, ongeacht hun financiële situatie. Mensen die onze cursussen niet kunnen betalen, kunnen via een motivatiebrief aangeven waarom zij willen deelnemen. Zo creëren we gelijke kansen om digitale vaardigheden te ontwikkelen, wat essentieel is in de snel veranderende arbeidsmarkt.

Onze bijdrage aan SDG 9: Industrie, Innovatie en Infrastructuur
In samenwerking met de Europese Unie werken we aan innovatieve cofinancieringsprojecten die gericht zijn op het dichten van de “skills gap”. Door het aanbieden van opleidingen die zijn afgestemd op de banen van de toekomst, ondersteunen we de transitie naar een innovatieve en veerkrachtige economie. We versterken digitale vaardigheden in sectoren die deze het meest nodig hebben en bouwen samen aan een duurzame infrastructuur voor levenslang leren.

Onze bijdrage aan SDG 10: Ongelijkheid verminderen
Inclusiviteit staat centraal in alles wat we doen. We streven ernaar om onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht achtergrond of financiële middelen. Door mensen op te leiden en te verbinden met kansen in de arbeidsmarkt, dragen we bij aan een eerlijke verdeling van economische groei en sociale mobiliteit. Zo helpen we de kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen te verkleinen en ongelijkheid te bestrijden. 

Samen bouwen we aan een wereld waarin iedereen de kans krijgt om bij te dragen aan een duurzame en inclusieve toekomst.

Kernwaarden

Aandacht

Onze belangrijkste kernwaarde is aandacht. We dragen dit elke dag uit in alles wat we doen. Aandacht voor wat nu relevant is, voor een economie die voortdurend verandert, soms subtiel, soms drastisch. Aandacht voor ons team en hun behoeften. En natuurlijk aandacht voor jou, je uitdagingen en je leerbehoeften.

Balans

In het dagelijks leven moeten we voortdurend keuzes maken door de beperkingen van tijd en ruimte. Onze kernwaarde daarbij is balans. Dit betekent bijvoorbeeld balans tussen theorie en praktijk in ons onderwijs, tussen onderzoek en uitvoering in consultancy, en tussen werk en vrije tijd in ons dagelijks leven.

Communicatie

Hoe goed we een probleem ook begrijpen, het heeft geen waarde als we onze kennis niet goed kunnen overbrengen. Daarom is goede communicatie voor ons essentieel. Onze aanpak hangt volledig af van wie we spreken. We proberen ons in jouw denkwijze te verplaatsen en leggen onze oplossingen bijvoorbeeld uit in termen die voor jou begrijpelijk zijn.

Deskundigheid

Voor ons betekent deskundigheid dat je les of advies krijgt van mensen met de hoogste expertise. Om de beste te blijven, is voortdurende verbetering belangrijk. Daarom staat een ‘learning-mindset’ centraal in ons team. We blijven scherp door continue feedback, zowel van jou als binnen ons team. Zo worden we elke dag een beetje beter.

Klanten

Hieronder is een selectie van ervaringen te zien van onze tevreden klanten.
Bart Vrancken
Bart Vrancken
Directeur Enterprise Risk Management bij de Volksbank
"Een uitstekende cursus aan de School of Data Science gevolgd over data science. Diverse varianten van supervised, unsupervised en reinforcement learning doorgeakkerd. De trainer legt rustig en duidelijk uit. Als hij merkt dat er meer tijd nodig is, dan wordt deze ingeruimd. De combinatie van theorie en praktijk, waarbij opdrachten gemaakt moeten worden, is een prima manier om wegwijs te worden in python en de libraries van pyhthon. Een aanrader; een basis van wiskunde (A) is wel wenselijk om de cursus up-to-speed te kunnen volgen."
Mitchell Baes
Mitchell Baes
Business Analist
"Goede en informatieve training waarbij ook echt de tijd werd genomen voor ieder individu. De trainer neemt echt de tijd om alle concepten uit te leggen en daarbij ook voorbeelden te benoemen. De afwisseling van theorie en praktijk is ook ideaal om het zelf onder de knie te krijgen. Verder na de training staat de trainer altijd voor je klaar als je vragen hebt. De cursus is een aanrader voor iedereen die zich op het gebied van Data Science wilt ontwikkelen."
Emiel Wegman
Emiel Wegman
Data Analist bij Zilveren Kruis Achmea
"De School of Data Science slaagt erin om complexe kennis en vaardigheden op zeer efficiënte wijze over te brengen. Dit doen zij door cursisten in korte tijd precies de juiste handvatten te geven die hen in staat stellen om zelfstandig door te leren. Prettig is ook dat de docenten na de cursussen altijd voor mij klaarstonden om eventuele vragen te beantwoorden."
Daan Sloothaak
Daan Sloothaak
Business & Data Analist
"Deze cursus is ideaal om bekend te raken met Power BI. In een interactieve setting worden alle facetten van Power BI behandeld. Hiermee ben je direct in staat om indrukwekkende dashboards te maken. De trainer weet de stof op een vermakelijke en simpele manier over te brengen. Hij voelt het niveau van de groep goed aan en neemt extra tijd waar dat nodig is. Wat ik ook prettig vind is dat ik ook na de training de trainer kan bereiken voor eventuele vragen. Ik kan deze cursus zeker aanraden."
Razia Mahabier
Razia Mahabier
Cloud Developer
"Ik heb de les als heel fijn ervaren. Uitleg was helder en duidelijk. Het was heel interactief, waardoor ik mijn aandacht er ook goed bij kon houden. Het fijnste vond ik dat ik mij ook vrij voelde om vragen te stellen."

Bedrijven

Hieronder is een selectie te zien van de grootste bedrijven van Nederland wiens medewerkers wij mochten opleiden. Weten wat we voor jullie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Selectie bedrijven

Partners

Bij School of Data Science hechten we veel waarde aan partnerschappen. Samen met onze partners kijken we naar de belangrijkste maatschappelijke vraagstukken en ontwikkelen we oplossingen die aansluiten bij de snel veranderende wereld. Door samenwerking kunnen we gezamenlijk groeien en een grotere impact maken. Deze partnerschappen helpen ons om onze missie van een inclusieve en data-gedreven economie te realiseren. 

Microsoft partner logo
NLP Consultancy Tool Tensorflow
tps logo
UWV
Archipel logo
Studytube logo

Team

Ons team is de belichaming van onze kernwaarden en missie. Ieder teamlid is een expert in zijn of haar vakgebied, en samen vormen we een diverse groep in zowel gedachtegoed, achtergrond als kunde. Deze diversiteit stelt ons in staat om innovatieve oplossingen te ontwikkelen en uitdagingen vanuit verschillende invalshoeken te benaderen. Dankzij deze brede kennis en ervaring kunnen we onze missie om een inclusieve, data-gedreven toekomst te realiseren, succesvol uitvoeren. 

ir. Rick Vink
Docent Machine Learning, Data Science, IoT, Game Development, NLP, ChatGPT en Deep Learning

rick@schoolofdatascience.nl LinkedIn

Rick Vink is een zeer ervaren trainer in Data Science, Machine Learning, IoT, Game Development, ChatGPT en een expert op het gebied van Natural Language Processing (NLP) en Language Models (LLM’s).

Rick Vink: “Techniek en wetenschap vind ik geweldig! Ik wil graag mijn kennis zo groot mogelijk maken over verschillende onderwerpen binnen techniek en wetenschap. Het delen van kennis is vind ik heel fijn. Omdat ik hierdoor extra gedreven ben om technieken zo goed te begrijpen, zodat ik ze ook helder en begrijpbaar kan delen met anderen. Het meeste van mijn tijd gaat dan ook zitten in hoe ik bepaalde concepten zo goed mogelijk kan visualiseren, waardoor ik het tijdens de cursussen effectief kan overbrengen.”

Masoed Shakori Docent School of Data Science

ir. Masoed Shakori
Docent Power BI, Power BI Gevorderd, Excel en Azure Machine Learning

masoed@schoolofdatascience.nl 
LinkedIn

Mijn doel is om al mijn cursisten het gevoel te geven dat ze veel hebben geleerd, een leuke tijd hebben gehad en ook zelf na de cursus aan de slag kunnen!
Ik heb een technisch achtergrond met een Bachelor Technische Natuurkunde en een Master Sustainable Energy Technology aan de TU Delft. Ik heb als ingenieur gewerkt in de zonne-energie sector en daarin veel ervaring opgedaan met o.a. project management, data en programmeren.

Verder is het mijn doel is om samenwerkingen te ontwikkelen met partners en klanten. Zodat we de kennis van School of Data Science zo breed mogelijk kunnen inzetten in de maatschappij.
Ik gebruik mijn vermogen om goed te luisteren en te analyseren om de juiste vragen te stellen, zodat alle puzzelstukjes van een uitdaging belicht worden. Samen met mensen tot oplossingen komen en anderen inzichten geven, geeft mij energie! 

School of Data Science bedenkt samen met mensen, bedrijven en organisaties innoverende oplossingen. Dit varieert van mensen opleiden, tot het klimaatprobleem aanpakken. Zo kan ik mijn steentje bijdragen aan alle lagen van de maatschappij.

Farisch Docent School of Data Science

Farisch Hanoeman
Directeur School of Data Science


farisch@schoolofdatascience.nl 

LinkedIn

Mijn naam is Farisch Hanoeman, oprichter van en docent bij School of Data Science. School of Data Science is voor mij de plek waar mijn passies bij elkaar komen: mensen motiveren en verenigen om hiermee een groter doel na te streven en het oplossen van complexe vraagstukken.

Het grote doel dat we nastreven bij School of Data Science is de samenleving helpen bij de uitdagingen die de huidige industriële revolutie met zich meebrengen. Hoofdzakelijk betekent dit dat we cursussen, trainingen en workshops geven, waarbij we mensen leren omgaan met technieken en processen rondom het thema data. Daarnaast begeleiden en ondersteunen we bedrijven en overheden door middel van advisering en implementatie.

Wat voor mij belangrijk is, is dat de huidige industriële revolutie iets is waar iedereen van kan profiteren en dat dit op een eerlijke en ethische manier gaat. Dit doen we door al onze cursussen toegankelijk te maken, ongeacht je achtergrond in beroep of educatie. Ook organiseren we Meetups waar je laagdrempelig kennis kan maken met data science en machine learning concepten.

Mijn talent ligt in het versimpelen van complexiteiten en vanuit deze eenvoud te communiceren. Wat betekent dit nu concreet? Wanneer ik doceer verplaats ik me altijd eerst in de ander. Wat weet de ander? Waar ligt haar/zijn leerbehoefte? En, wat wil de ander doen met de opgedane kennis? Dit perspectief is mijn startpunt. Van hieruit bouw ik stap voor stap met simpele bouwstenen aan een uitgebreid en doelmatig concept.

Diezelfde filosofie is net zo toepasbaar op advisering en implementatie in organisaties. Wat hier voor mij belangrijk is, is goed te begrijpen wat de culturele waarden zijn van de organisatie, de toegevoegde waarde die de organisatie heeft in de economie en de huidige uitdagingen en doelstellingen.

Zefanja van Bakel, Docent bij School of Data Science

Zefanja van Bakel
Docent Power BI, Azure Fundamentals, Microsoft 365

zefanja@schoolofdatascience.nl LinkedIn

Zefanja is een resultaatgerichte motivator die, na jarenlang werkzaam te zijn geweest als adviseur in de financiële dienstverlening, zich nu richt op de verdieping in Data & AI. Haar scherpe analyses komen voort uit haar talent voor echt luisteren naar de klant en de drive om tot de door allen gewenste oplossing te komen.


Weten waar je het over hebt, flexibiliteit zonder de protocollen te negeren en werkelijke interesse en betrokkenheid helpen haar om de gewenste resultaten te bereiken. Natuurlijk staat de klant daarbij voorop, het commerciële belang van de werkgever komt daar direct achteraan.
Immers, zo denkt zij, een tevreden klant is een vaste klant en daarmee is de waarde van de relatie onderstreept. Zefanja stopt niet voordat de uitdaging is uitgewerkt en is ook eerlijk wanneer het onmogelijke wordt gevraagd. Een realist met het vermogen zich in anderen te verplaatsen.

Anna Koeman MSc
Docent Power BI en Storytelling with Data

anna@schoolofdatascience.nl LinkedIn

Ik ben een een enthousiaste Power BI-ontwikkelaar en trainer, zowel in loondienst als als zzp’er. Mijn development werkzaamheden draaien om het creëren van hoogwaardige en gebruiksvriendelijke dashboards die nauw aansluiten bij de wensen van mijn klanten. Ik vind het belangrijk om bij het ontwerpen goed door te vragen.  Door dit proces van analyse en doordachte vragen iteratief te doorlopen, kan ik dashboards ontwikkelen die aansluiten bij de verwachtingen.

Mijn aanpak omvat ook het waarborgen van intuïtieve interfaces, zodat gebruikers moeiteloos waardevolle inzichten kunnen verkrijgen uit de beschikbare data. Daarnaast is het essentieel voor mij om de huisstijl van mijn klanten te integreren in elk dashboard. Ik zorg ervoor dat zowel de data als het ontwerp herkenbaar zijn en volledig in lijn liggen met het merk van mijn opdrachtgevers.

Naast mijn development werkzaamheden geniet ik ervan om mijn kennis te delen als Power BI trainer, waarbij ik mijn enthousiasme en ervaring overbreng naar mijn cursisten om hen te helpen succesvolle projecten te realiseren.

Saeed Docent School of Data Science
dr. ir. Saeed Katiraei
Docent Python  en Data Science


saeed@schoolofdatascience.nl
LinkedIn

Data Scientist met werkervaring in medische wereld, consultantie en sociaal domein. Mijn wetenschappelijk achtergrond stelt mij in staat om problemen in uiteenlopende werkvelden te reduceren tot kernvragen en deze kernvragen te beantwoorden.

drs. Isabel van der Lijke 
Talent Manager, HR en Organisatiedeskundige

isabel@schoolofdatascience.nl

LinkedIn

Door het volgen van de studies Arbeids- en Organisatiepsychologie en Psychology of Digital Media
kwamen mijn twee interesses samen. Media is overal om ons heen wat veel kansen kan bieden, maar 
ook valkuilen. Media heeft echter ook vaak een slechte naam gekregen: social media zou inherent
slecht voor je zijn, je mobiele telefoon alleen maar afleidend. Maar zoals elke tool is het maar net
hoe je het gebruikt! Daarnaast werken we een groot deel van ons leven, wat ons veel kansen kan
bieden tot zelfontwikkeling. Het is echter belangrijk om te doorgronden wat jou als persoon energie
geeft; een prettig team, meer (of minder) verantwoordelijkheid, meer skills ontwikkelen, etc. Deze
nuances die op de persoon zijn gericht vind ik enorm interessant en onderzoek ik graag tot in de
details. Ik vind het ook enorm interessant om deze bevindingen te delen op een begrijpelijke manier;
passend bij de doelgroep.

Neriman Kocaman Docent School of Data Science
Neriman Kocaman MSc
Docent SQL


neriman@schoolofdatascience.nl
LinkedIn

Neriman Kocaman is een zeer ervaren professional op het gebied van testen, verificatie en validatie (V&V), systeemengineering en procesverbetering. Met een indrukwekkende staat van dienst en een diverse reeks van rollen en verantwoordelijkheden, heeft ze gedurende haar carrière consistent bijgedragen aan het verbeteren van de kwaliteit en betrouwbaarheid van systemen en processen.

Haar professionele reis begon met een MSc / Drs-diploma in Wiskunde aan de Universiteit Leiden. Sindsdien heeft Neriman een indrukwekkende reeks functies en verantwoordelijkheden bekleed binnen verschillende organisaties.

Zahed Ashkara LLM
Docent ChatGPT voor Juristen


zahed@schoolofdatascience.nl 

LinkedIn

Ik ben een gedreven menselijke leider op het gebied van organisatieverandering en leren en ontwikkeling. Mensen zijn onze grootste troef! En daarom geloof ik in het stellen van het juiste voorbeeld als het gaat om het mogelijk maken van het welzijn en de vitaliteit van medewerkers. Ik beschouw mezelf als een mindful leider. Dus als het gaat om het gedaan krijgen van ingewikkelde zaken, investeer ik in solide stakeholder management, inclusief ontwerp en beïnvloeding zonder controle. Altijd met als doel mijn inspanningen af te stemmen op bedrijfsdoelen en strategie. 

Mijn energie en motivatie komen voort uit nieuwsgierigheid en creativiteit, die tot bloei komen in een cultuur die gedreven wordt door doelstellingen en openheid.

Tina Ehrami MSc.
Docent Storytelling with Data 

tina@schoolofdatascience.nl 

LinkedIn

Ik ben een gedreven menselijke leider op het gebied van organisatieverandering en leren en ontwikkeling. Mensen zijn onze grootste troef! En daarom geloof ik in het stellen van het juiste voorbeeld als het gaat om het mogelijk maken van het welzijn en de vitaliteit van medewerkers. Ik beschouw mezelf als een mindful leider. Dus als het gaat om het gedaan krijgen van ingewikkelde zaken, investeer ik in solide stakeholder management, inclusief ontwerp en beïnvloeding zonder controle. Altijd met als doel mijn inspanningen af te stemmen op bedrijfsdoelen en strategie. 

Mijn energie en motivatie komen voort uit nieuwsgierigheid en creativiteit, die tot bloei komen in een cultuur die gedreven wordt door doelstellingen en openheid.

Carlos Thomas
Docent Excel

carlos@schoolofdatascience.nl

LinkedIn

Als trainer wil ik mijn cursisten altijd voorzien van de juiste kennis om hun werk met Excel zo efficiënt mogelijk te verrichten. Daarnaast is het voor mij van belang dat de cursisten na de les, met een goed gevoel naar huis gaan en zich meer thuis voelen met de Excel omgeving.

Ik blink uit in het opbouwen van positieve relaties en het leveren van uitzonderlijke resultaten. Met mijn ondernemende karakter en sterke communicatievaardigheden ben ik in staat me snel aan te passen. Ik ben toegewijd aan voortdurend leren en groeien, en altijd enthousiast om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Siham Docent School of Data Science
Siham Agzennay MSc.
Docent R for Data Analysis en Python
siham@schoolofdatascience.nl LinkedIn

Werkt naast het docentschap voor School of Data Science als Data Analyst.

Jules van Ligtenberg BSc 
Docent Python Advanced, Data Science en Machine Learning

jules@schoolofdatascience.nl 

LinkedIn

Mijn naam is Jules van Ligtenberg, Freelance Trainer en Consultant in Machine Learning (ML) én Kaggle Competitions Master. Met een uitgebreide achtergrond in ICT en ML breng ik praktijkervaring naar de klas, waarbij ik mijn lessen verrijk met inzichten opgedaan in verschillende projecten. 

Lesgeven is mijn passie. Mijn doel is niet alleen om technische vaardigheden over te dragen, maar ook om mijn studenten een diep begrip van de essentie van de onderwerpen te geven. De nadruk ligt altijd op toepasbaarheid: de kennis die studenten bij mij opdoen, moet uiteindelijk waarde toevoegen aan de organisaties waarvoor zij werken.

Twee praktijkvoorbeelden van mijn werkervaring:

Ministerie van Buitenlandse Zaken: Hier heb ik jarenlang het Visum Informatiesysteem onderhouden en was ik verantwoordelijk voor de analyse, het ontwerp en de implementatie van alle wijzigingen.

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS): Samen met een collega ontwikkelde ik voorspellende ML-modellen die de zorgkosten voor elke Nederlander nauwkeurig voorspelden. Ons beste model presteerde aanzienlijk beter dan het model dat jaarlijks wordt gebruikt voor risicoverrekening tussen zorgverzekeraars.

Mijn praktijkgerichte aanpak in het lesgeven komt onder meer tot uiting in de nadruk op een beknopt, duidelijk en helder ontwerp. Bij effectieve communicatie met stakeholders is zo’n ontwerp cruciaal, dit kan voorkomen dat tijd en middelen worden verspild aan onhaalbare projecten.

In mijn vrije tijd blijf ik mijn vaardigheden aanscherpen door deel te nemen aan internationale Machine Learning-competities, zoals op Kaggle.com.

Siham Docent School of Data Science

Martijn Jansen MSc
Docent Data Science

info@schoolofdatascience.nl

Mijn naam is Martijn. Ik ben geboren in 1981 in Amsterdam. Van beroep ben ik universitair opgeleid bio-informaticus; ook wel biologische data scientist genoemd. Ik heb tijdens mijn werkzame leven als bio-informaticus gewerkt bij bijna alle academische ziekenhuizen en ik heb gewerkt bij een aantal biotechbedrijven. Ik heb me in de bio-informatica gespecialiseerd in het humane genoom, DNA en RNA sequencing en genome-wide associations studies. 
Voordat ik de bio-informatica in ging, heb ik eerst gewerkt een aantal jaar in de financiele administratie en accountancy. Hierdoor heb ik dus ook hierin domeinexpertise, waarbij ik diverse data science-vraagstukken kan oplossen op dat gebied. 
 
Ik ben in het dagelijks leven fulltime werkzaam bij een hogeschool als docent Software Development en Data Science bij een reguliere hogeschool. Daarnaast heb ik mijn eigen bedrijf, waarbij ik dus ook o.a. trainingen verzorg bij andere instituten, waaronder dus School of Data Science. 
Diego Gomez School of Data Science
Diego Gomez MA
Docent Storytelling with Data


diego@schoolofdatascience.nl

LinkedIn

Mijn interdisciplinaire interesses hebben me altijd buiten de traditionele beperkingen van de geesteswetenschappen gehouden. Hierdoor kon ik inspiratie vinden in nieuwe passies die op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben. Ik heb een theoretische MA-graad in filosofie van de Erasmus Universiteit, met een focus op ethische, sociale en politieke kwesties. Mijn focus ligt op de kruising tussen de geesteswetenschappen en de computationele wetenschappen.

Ik ben ervan overtuigd dat ondanks de ongelooflijke technologische vooruitgang die we momenteel meemaken, de menselijke behoefte achter de programmering/het ontwerp is nog steeds een fundamenteel aspect is. Zeker nu vele basisfuncties van onze samenleving worden geautomatiseerd. Dit komt omdat computerprogramma’s, altijd slechts een hulpmiddel zullen blijven. De realiteit is dat we snel aan het evolueren zijn naar een relatief onbekende toekomst, boordevol technologisch potentieel. 

Mijn reis, zowel binnen de academische wereld als in de wereld van de informatica, ongetwijfeld een niet-traditionele. In beide werelden was het een reis van het cultiveren van zelfredzaamheid. Dit is de reden geworden voor mijn voortdurende betrokkenheid in verschillende rollen. Van mentorschap, bijlesprogramma’s en onderwijs. Op deze manier put ik veel uit een Freireaanse pedagogiek, gericht op de empowerment van studenten.

In het geven van onderwijs vind ik het belangrijk om continu een balans te vinden tussen het bouwen aan vaardigheden en tegelijkertijd het dialoog blijven aangaan met mijn studenten. Deze aanpak heeft ertoe geleid dat ik begrijp hoe belangrijk het is een eerlijke, in samenwerking gecreëerde educatieve omgeving te creëren. Binnen deze omgeving staat niet alleen het verwerven van vaardigheden centraal, maar ook de ontwikkeling van het leerproces zelf.

Na het afronden van mijn master aan de Erasmus Universiteit, stelt mijn werk als cursusontwikkelaar mij in staat om nieuwe manieren te onderzoeken om filosofie toe te passen op een veranderende wereld gedreven door technologische innovatie. Enkele van mijn kerninteresses zijn het vertellen van verhalen met data (Storytelling with Data), ethiek in AI, kwalitatieve data analysemethoden en het voeren van gesprekken over de democratisering van technologie door middel van eerlijke toegang verkrijgen tot educatie (en op welke manieren dit kan worden bereikt).

Eva Docent School of Data Science
Eva van Rooijen MSc
Docent Storytelling with Data


eva@schoolofdatascience.nl

LinkedIn

Ik, Eva, vind het heerlijk om nieuwe inzichten te halen uit (soms wat rommelige) datasets. Van jongs af aan ben ik al een puzzelaar en zo maakte ik puzzels na een tijdje ook ondersteboven. Puzzelen met datasets en daaruit een mooie visualisatie krijgen geeft mij altijd veel energie. Ik vind het ook erg leuk om mijn creativiteit zo te kunnen combineren met een technische achtergrond. Mijn achtergrond ligt in de Econometrie en Economie. Wat ik tijdens mijn studies aan de Erasmus Universiteit, Rotterdam, heb geleerd is bijvoorbeeld de statistische kennis om valide conclusies te trekken uit data. Tegelijkertijd vond ik het heel interessant om te merken hoe gevoelig dit vakgebied is voor misinterpretaties. Zowel door gebrek aan technische kennis als in communicatie kunnen data-gedreven resultaten niet goed tot hun recht komen. Vanuit deze interesse ben ik in september 2021 begonnen aan de master wetenschapscommunicatie aan de TU Delft. In deze master combineren we communicatiewetenschappen met onze technische achtergrond. Ik vertaal deze kennis naar modules in de training “Communiceren met Data”. Met deze cursus hopen we data-gedreven teams te creëren door datageletterdheid te trainen.
Joris

Joris van den Boogaard MSc
Docent Power BI en Copilot

joris@schoolofdatascience.nl 

LinkedIn

Mijn naam is Joris van den Boogaard. Ik heb ruim 15 jaar ervaring in de wereld van BI en dit vooral gecombineerd met Finance.

Naast mijn werk als Freelance BI consultant voor bedrijven haal ik veel energie uit mijn werk als Trainer om zo mijn enthousiasme voor het vak over te brengen!

Vacatures

Werken bij School of Data Science betekent dat je jouw expertise en passie voor data of AI kunt inzetten om anderen te inspireren en te onderwijzen. We zijn altijd op zoek naar trainers met specialistische kennis in een data-gerelateerd vakgebied of AI. Heb je diepgaande expertise, een sterke passie voor jouw vak en ben je een uitstekende docent die kennis helder kan overbrengen? Dan nodigen we je uit om te solliciteren. Vul ons contactformulier in om ons team te versterken.
Scroll to Top