Kennisbank

Kennisbank NLP

ChatGPT BARD Deep Learning Prompting

Kennisbank AI

AI Act AI governance AI tools

Kennisbank Power BI

Leer Power BI Business Intelligence Dashboards

Kennisbank Excel

Leer Excel Formules maken Macro’s

Alle artikelen

Robot in Nederland
AI

Hoe goed is ChatGPT in het Nederlands?

Hoe communiceert ChatGPT in het Nederlands vergeleken met Engels? Kan taalkeuze invloed hebben op de antwoorden die je krijgt? Duik in dit artikel om te ontdekken hoe de nieuwste taalmodellen meertaligheid benaderen en of Nederlands net zo betrouwbaar is als Engels.

Lees verder »
AI governance wetgeving
AI

Wat is AI Governance?

“De EU wil alleen optreden waar dat strikt noodzakelijk is: als de veiligheid en de grondrechten van haar burgers op het spel staan.”

De Europese Commissie heeft recentelijk regelgeving voorgesteld voor het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Dit artikel geeft een overzicht van de ontwikkelingen.

Lees verder »
marketing-analytics-clustering
Marketing Analytics

Marketing Analytics – Het clusteren van producten of klanten.

Hoeveel producten heeft je organisatie? En hoeveel klanten?

De kans is groot dat het antwoord op beide vragen ver boven de 1000 is. Een gemiddelde webshop heeft vaak al meer dan 100.000 rijen aan producten. Ook een klantenbestand telt vaak oneindig veel rijen.

Hoe ga je als marketeer om met deze enorme schat aan data? Het is onmenselijk om al deze data te kennen en er trends in te ontdekken. Gelukkig biedt data science uitkomst om de data te benutten. Leer je producten of klanten kennen met clustering algoritmes.

Lees verder »
EU AI logo
AI

De nieuwe Europese regelgeving voor AI

“De EU wil alleen optreden waar dat strikt noodzakelijk is: als de veiligheid en de grondrechten van haar burgers op het spel staan.”

De Europese Commissie heeft recentelijk regelgeving voorgesteld voor het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Dit artikel geeft een overzicht van de ontwikkelingen.

Lees verder »
marketing-analytics-databronnen
Marketing Analytics

Marketing Analytics – Zo ontwikkel je de juiste databronnen.

Deze post van de serie Marketing Analytics gaat over databronnen. Waarschijnlijk bezit jouw business een schat aan (potentiële) data. Zet je deze data om tot de juiste inzichten, dan kan je mooie resultaten behalen. Denk bijvoorbeeld aan een groot concurrentievoordeel of een kostenbesparing.

Maar met welke databronnen moet je beginnen? Of op welke vlakken kan je jouw databronnen verder ontwikkelen? In deze post geef ik je een framework en wat handige voorbeelden!

Lees verder »
Scroll to Top